Nederlands KorenFestival

• Bieke

Haaaaalloooooooo

Dit is geen olympische topsport of zo.

Festival : Lekker muziek maken met een hoop andere AMATEURS die lol hebben in hun hobby en nog een deskundige beoordeling krijgen op de koop toe.

Ons koor zingt regelmatig op diverse festivals, van regionaal tot internationaal en dat doen we omdat we het LEUK vinden.

Moet je ook eens proberen !

• BOOG-ZuidHolland

Hoi Bieke, geheel mee eens, als je hart er niet sneller door gaat kloppen, met of zonder kouwe rillingen, dan kan je beter gaan dammen of zo…..

Drie weken geleden was ik op het Belcanto Festival in Dordrecht, perfecte accoustiek in een fraaie kerk, soms klonken de koren perfect, meestal goed, maar iedereen zat te genieten, daar doe je t voor……..

En dit weekend naar operettevereniging ODES in Congresgebouw DenHaag voor Die Fledermaus, wat wil een mens nog meer…..

Bieke, bij welk koor zing jij ?

Met vriendelijke groet, Donald van Doesburg Oosterbaan

WebMaster www.BOOG-ZuidHolland.nl

• BOOG-ZuidHolland

OK, duidelijk. Nee, ik ken Rita niet persoonlijk.

Met vriendelijke groet, Donald van Doesburg Oosterbaan

WebMaster www.BOOG-ZuidHolland.nl

• André

Dag dames en heren,

Muziek is natuurlijk geen wedstrijd, maar als je de kans krijgt om ergens lekker te zingen en daar dan ook een een beoordeling krijgt waar je wat mee kunt moet je het zeker niet laten denk ik zo. Maar waar ik beniuwd naar ben is wat “math” dan allemaal heeft gepresteert tot nu toe, omdat hij zo schamper doet over alle andere koren. Hiji iis toch toevallig niet de dirigent van het Nederlands kamerkoor of van het RIAS??

• Eveline

Europa Cantat organiseerd ieder jaar internationale festivals en eens per 3 jaar één groot festival op verschillende plaatsten in Europa.

Dit zijn festivals waar geen wedstrijd aan vast zit. Er zijn voor alle deelnemers (individueel of met een heel koor) workshops waar je een repertoir instudeerd en een concert mee geeft en er zijn vele optredens van koren op allerlij niveau en allerlij repertoir.

Het is altijd hartstikke leuk, om met zo veel verschillende mensen uit alle delen van de wereld één gezamelijke hobby te beoefenen.

En geen stress om wie de beste is. Dat is ook vaak een kwestie van smaak.

Overigens vind ik een stijf optreden van een perfect koor lang niet altijd prettiger dan een enthousiast, sprankelend concert van een middelmatig koor.

• anita

Nou nou, wat zo een korenfestival al niet los maakt in mens.

Misschien kunnen we onder elkaar wel eens een festival organiseren.

Bedankt voor jullie reakties, hebben jullie ook al op onze site gekeken?

Daar kom je door naar http//members.home/j.dierx te gaan.

Als je de tekst leest kom je vanzelf een link van Genti tegen.

Veel kijkplezier op mijn en Genti haar site.

Groetjes Anita.

• anita

Sorry in de mens.

• Jip

Maakt niet uit aan wat voor festival of concours je mee doet. Als je alleen maar meedoet om te winnen ben je niet goed bezig.

Je zingt omdat je er zin in hebt en omdat je het leuk vindt en als je als koor veel plezier hebt in zoiets vind ik dat belangrijker dat het winnen.

• Jans

Als je goed leest op welk bericht je reageert had je kunnen weten dat het om

Het Nederlands Koorfestival gaat…..