Inzingen

  • s

    de suggesties van wim en andre lijken me heel zinnig. mensen eruit knikkeren lijkt me niet zo'n goeie optie: voor je het weet heb je geen koor meer!

    enne…laat je niet wegjagen! sommige mensen ZIJN gewoon vervelend.

    *trekt hart uit de kast en steekt het onder marieke's riem*

  • Marieke

    Wederom bedankt voor de reacties, vooral het hart onder de riem voelt goed. Dat van die kring vind ik trouwens wel een hele goeie! Nogmaals, prettig jullie te hebben gelezen en allemaal gezellige en muzikale feestdagen gewenst.

    Marieke ;-)

  • Yvonne Veldhuis

    Hallo alle mensen die reageerden op Marieke,

    Bij deze maak ik gebruik van deze reakties: Wij gaan 1 januari as starten met een nieuw Popkoor in Uitgeest (NH), zit er misschien tussen deze mensen iemand die ons kan/wil begeleiden/coachen? We gaan zingen volgens de Singergy methode en zijn met SPOED op zoek naar iemand die enthousiast is en met ons dit avontuur aan wil gaan! We repeteren op woensdagavond van 20 tot 22 uur, en hebben inmiddels 100 aanmeldingen! Wie helpt ons uit de brand? tel: 0251-221766

  • Jan Draaijer

    Marieke,

    Na de hele rits van reacties te hebben gelezen kan ik me bij de meeste aansluiten. Een dergelijke houding kan je eigen plezier grondig vergallen. Leg dus het probleem waar het hoort: bij het bestuur. Die enkeling moet misschien duidelijk gemaakt worden dat dit niet het juiste koor voor hem/haar is en dat hij/zij misschien beter iets anders kan zoeken. Zijn/haar alternatief is gewoon meedoen. Voel je niet persoonlijk aangesproken of “aangekeken” door die enkele ellendelingen, maar stel je op het standpunt dat jij weet wat goed is voor een koor, namelijk inzingen. Niet gaan soebatten. Klinkt vervelend, maar uiteindelijk is het moeilijker voor een koor om een nieuwe dirigent te vinden, dan voor een dirigent om een nieuw koor te vinden.

    Jan

  • Francis Schophuizen

    Natuurlijk heeft inzingen zin. Je kunt zonder de dwang van een lied eens ergens aandacht aan besteden. Bovendien zet je ook de neuzen in een bepaalde richting, namelijk…naar een goede houding en luisterhouding. Als het echt niet wil kun je ook een lied uit je repertoire nemen en dat in slowmotion of in loopjes gebruiken. Als een van mijn bovenbouw groepen niet wil, noem ik het vooral geen inzingen of oefening.

    Als je koor jong is kun je eens kijken naar Ulli Führe en zijn Stimmicals. Als je koor ouder is zou ik binnen je repertoire zoeken naar delen van liederen.

    Overigens ben ik het met bovenstaande mening eens, dat jij de repetitie leidt en jij kunt dus vragen om 10-15 minuten inzingen.

    Mijn Dochter kwam van het Alphons Diepenbrock (van de dirigent zijn collega) koor met een simpelen leuke en lastige inzinger. Je zingt eerst een toonladder op noe, daarna geef je de tonen cijfers van 1-8, vervolgens maak je trapjes op en af.

    Nu zingen we dus een, een twee een, een twee drie twee een, dat tot acht.

    Als je daarmee klaar bent vervang je de drie door een klap en die mag niet meer gezongen worden.

    En alsof het niet genoeg is de vier wordt een stamp.