Accu vd auto was leeg en ligt nu aan de lader. We willen wel vanmiddag nog een uurtje weg. Hoelang moet hij minimaal laden?

Het gaat hier om een nieuwe accu die ik vorige week heb gekocht. Hij was wederom leeg. Vermoedelijk dynamo kapot of ergens een stroomlek. Maar we willen vanmiddag nog wel even weg (40km heen, 40km terug). Hoelang moet hij minimaal aan de lader?

FYI. we hebben deze week al +400 km probleemloos gereden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Opgelost. 45A accu en 6A acculader. Dus met 3 uurtjes zitten we op 18A en kunnen we wellicht nog even weg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ie start maakt het niet zo veel meer uit hoe ver je nog moet rijden, hoe verder rijden hoe beter.

Antwoorden (4)

Dat ligt aan je lader. Mijn man heeft er zo eentje waar een turbo stand op zit en je na 20 minuten kunt starten.
Normaal moet het wel iets langer dan een uur, maar ik zou het maar gewoon proberen. Zorg er wel voor dat alles uitstaat in je auto, (licht, radio, airco) en in 1 keer starten.

Mij (als vrouw) is het zo ook een keertje gelukt met een andere oplader na een uurtje laden, ik had namelijk haast :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Top! wou net al vragen hoeveel Ampere je accu was en wat voor lader je had. Dan kan je het zelf uitrekenen, maar dat heb je al gedaan! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als uw batterij volledig leeg was heeft u na 3 uur inderdaad 18 Ah opgeladen met 6 Ampère maar zal waarschijnlijk nog niet voldoende geladen zijn want dan is uw batterij iets meer dan 1/3e vol en dat is nog een beetje krap om te starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij start zou ik er gerust mee weg gaan. 40 km lijkt me dan genoeg om weer behoorlijk op te ladan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dynamo is waarschijnlijk stuk.
Grote kans dat hij halverwege stilvalt...
Allemaal leuke antwoorden. Het probleem zit het hem denk ik ook niet in het opladen van de accu met een acculader.
Je geeft zelf aan dat het een nieuwe accu is, maar dat er waarschijnlijk iets met de dynamo of een stroomlek is. Dan kan je waarschijnlijk wel weer weg voor de eerste 40 km.
Maar als je weer terug wil zal je de auto ook weer moeten starten en dan is de accu mogelijk weer leeg of niet vol genoeg als je hem weer wil starten. Of neem je de acculader mee om de accu te laden voor de terugweg?
Handiger is het denk ik om de bron van het euvel aan te pakken. Dus die dynamo of het stroomlek. Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat de vraag al weer 20 uur oud was. Hoe is het afgelopen?