Ik zing nu sinds een 1,5 jaar bij een mannenkoor (120 leden, ttbb), maar wil wellicht toch eens kijken of hiernaast met enkele binnen het koor een extra koortje te beginnen is. Ik zit te denken aan een smartlappenkoor of een barbershop/accapella populaire koor. Het repertoire van het mannenkoor spreekt me erg aan, maar mis wel de modernere en populaire nummers om te zingen, vandaar iets er nog naast beginnen.
Om dit te kunnen starten zal ik eerst een repertoire moeten zien te vinden en mischien nog wel belangrijker iemand die dat zou kunnen leiden en dan de mensen om ons (want we zijn al met 3 man.. ) heen zien te vinden zodat we een juiste bezetting hebben om 2/3/4 stemmig te kunnen zingen.
Of zou er repertoire te vinden zijn die door enkele enthousiaste mensen met een beetje verstand van muziek zelf in te studeren is.
Wie kan mij op een goede weg helpen. Waar zou ik muziek kunnen vinden, of wie heeft wat stukken liggen die mij op gang kunnen helpen. Ik heb nu al enkele stukken liggen zoals MrSandman en GoodNightSweetheart, maar ben ook op zoek naar meerstemmige (hoeft niet direct 4stemmig ttbb) nummers als Droomland of aandere leuke meerstemmige hollandse, maar ook engelstalige populaire nummers.
Ik heb dus al wat stukken liggen, wellicht dat er wat geruild kan worden.
groetjes
Wilbert