Voor het project The X-mas Vocals ben ik op zoek naar goede amateurzangers.
The X-mas Vocals is een koorproject van de Vocal Company (Uithoorn), waarbij in kleine groepen kerstoptredens worden verzorgd in winkelcentra en kerstmarkten.
Voor een aantal optredens in december (vooral in de weekenden van 13/14 december en 20/21 december) ben ik nog op zoek naar zangers (m/v) met koorervaring.
The X-mas Vocals treden op in een groep van 8 zangers: 5 dames en 3 heren, die gehuld in kostuums uit de tijd van Charles Dickens, traditionele engelse christmascarols zingen (a capella).
De Vocal Company verzorgt al een aantal jaren kerstoptredens volgens dit concept. We putten daarbij uit een zorgvuldig aangelegd bestand van goede amateur-/semiprofessionele zangers die per optreden worden ingedeeld.
Vorig jaar kerst hebben we 24 optredens verzorgd. Op dit moment zijn al 18 optredens geboekt voor a.s. december.
De meeste optredens in winkelcentra en kerstmarkten duren bruto 3 uur (3 x 40 minuten zingen).
Wanneer optredens verder dan 30 km van Uithoorn/Amsterdam plaats vinden zorgt de Vocal Company voor vervoer (personenbusje).
In het andere geval kunnen de zangers hun reiskosten declareren bij de Vocal Company. De zangers ontvangen naast hun onkostenvergoeding in ieder geval een vergoeding van ? 25,– per optreden.
Deelnemers moeten het leuk vinden om een hoge artistieke prestatie te combineren met het gezellig een middag of avond met een groep doorbrengen op op voorhand onbekende locaties.
De artistieke leiding is in handen van Jan Willem Dienske, Ferdinand Beuse, Esther Floor en de Zutphense dirigent Hans de Wilde.
We repeteren in Uithoorn op woensdag 26 november, zaterdag 29 november en op woensdag 3 december
Op de woensdagen repeteren we van 19.30 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 13.00 uur.
We zingen 14 - 16 Christmas Carols (a capella) die niet uit het hoofd gezongen hoeven te worden …
Iedere deelnemer krijgt ruim voor de eerste repetitie een oefen-cd met ingezongen partijen. Ik verwacht dat iedereen thuis repeteert, zodat we tijdens de gezamenlijke repetities de puntjes op de i kunnen zetten.
Het is verder een absolute must om de beschikking te hebben over een Email adres, dat de zangers vooral in december dagelijks kunnen checken.
Op die manier word er nl. met de zangers gecommuniceerd over nieuwe optredens en hun beschikbaarheid.
Wil je meedoen of heb je nog vragen? Bel me dan even op 0297 521718/ 06 5114 8353 Meer informatie over The X-mas Vocals kun je ook lezen op de volgende website: http://www.vocalcompany.nl