Sint Nicolaas koorproject

• Muziekcentrum Paul Snoek

HOOR! DE WIND WAAIT VIERSTEMMIG?

Muziekcentrum Paul Snoek (Hilversum) start binnenkort, in het kader van de serie BreedBeeld-Muziekprojecten, met een project rondom Sinterklaasliederen.

Sint Nicolaas brengt ons ieder jaar namelijk niet alleen zakken vol presentjes en gedichten, hij neemt ook een schat aan prachtige liederen met zich mee!

Hoewel ze meestal klakkeloos worden opgedreund, in afwachting van de beloning die zal volgen, zijn de liederen rond Sinterklaas vaak vol van melodie en variatie en uitstekend geschikt om te bewerken tot sfeervolle vierstemmige koorwerkjes!

Dit Sinterklaasproject omvat drie repetities op woensdagavond 5/12 en 19 november van 20.00 uur tot 22.00 uur in de Groene zaal van de Regenboogkerk aan de Koningsstraat te Hilversum, waarin gestudeerd wordt op zeven Sinterklaasbewerkingen van Paul Snoek voor vierstemmig vrouwenkoor, welke tenslotte op CD zullen worden opgenomen op woensdag 26 november vanaf 20.00 uur. De CD zal uiteraard voor 5 december op mysterieuze wijze bij de deelnemers thuis op de deurmat vallen?

De deelnemersbijdrage bedraagt Euro 65,- p.p. (incl. bladmuziek en CD).

Aanmelden kan tot en met 31 oktober bij Muziekcentrum Paul Snoek onder nummer

035-6289292 of via E-mail: muziekcentrum.paulsnoek@planet.nl

• Marchien Leopold

Wat een ontzettend leuk idee! Inderdaad zijn de Sinterklaasliederen prachtig van melodie en is het doodzonde dat er niet veel meer kinderliederen van die kwaliteit zijn. Jammergenoeg ben ik op de woensdagavonden zelf als dirigent bezig, dus meedoen zit er niet in, maar ik wens je heel veel plezier en succes met dit project.

Marchien

• Rian van Randwijk

LS,

Ik zag slechts de enthousiaste reactie op het Sint Nicolaas Koorproject.

Graag zou ik willen weten wat dit project inhoudt?

Zelf ben ik dirigent van popkoor Idee Fixe in Den Haag.

Is dit een project waar men zich als koor voor in kan laten schrijven of is men op zoek naar een dirigent?

Graag meer info.

Muzikale groeten, Rian van Randwijk

elsbever@wanadoo.nlMarchien Leopold schreef:

>

> Wat een ontzettend leuk idee! Inderdaad zijn de

> Sinterklaasliederen prachtig van melodie en is het doodzonde

> dat er niet veel meer kinderliederen van die kwaliteit zijn.

> Jammergenoeg ben ik op de woensdagavonden zelf als dirigent

> bezig, dus meedoen zit er niet in, maar ik wens je heel veel

> plezier en succes met dit project.

> Marchien