bladmuziek mannenkoor (populair, barbershop) gezocht

  • Wilbert

    Ik zit sinds kort in een 100 man tellend mannenkoor. De gemiddelde leeftijd is erg hoog.. de laatste 2 jaar zijn er zo'n 15 nieuwe jonge leden bijgekomen welke graag zouden zien dat er meer populaire nummers opgenomen zouden worden.

    Persoonlijk ben ik op zoek naar nummers als Mister Sandman, Beatles nummers, Goodnight Sweathart, Flying Pickets nummers etc.. barbershop/populair dus…

    Ik wil deze nummers bij onze muziekcommissie als suggestie indienen, maar kan niet aan bladmuziek hiervoor komen (ttbb, tbb of ttb).

    Naast het volledige koor willen we met de jongste leden ook een eigen repertoire instuderen met dit soort nummers, dus het zal ook door een koor van zo'n 20 personen gezongen kunnen worden!

    Weet iemand aan bladmuziek te komen via internet, andere suggesties of kan me iets mailen graag!!

  • math

    Wil je met een koor van 100 man barbershop gaan zingen?

    Dat kun je wel met 20 man maar niet met 100. barbershop en andere close harmony muziek moet je zingen met een heel klein gezelschap dat exact op elkaar is aangepast en dan is het nog razend moeilijk. Vergeet dat maar Wilbert. Met 100 mannen zoiets zingen is vragen om kauwgom. Flexibiliteit dat is waar het hier op neer komt. Met 100 ouwe kerels, met alle respect, kun je dat niet zingen ook niet met 100 jonge kerels.

    Bedenk dat als je met 20 jongeren iets start binnen een bestaande vereniging van 100 voornamelijk oudere zangers dat dit op den duur een steenpuist wordt binnen je vereniging. M

  • Eugène Ceulemans

    Het gaat ook vaak wél goed.

    Eugène Ceulemans

  • Han

    Beste Wilbert

    Waarschijnlijk zit je helemaal niet te wachten op het niet beantwoorden van je vraag.

    Probeer eens www.musicmedia.nl dit zijn mensen met een gedegen opleiding die voor niet al te veel geld een arrangement kunnen maken.

    Enfin een en ander wordt wel op de website uitgelegd.

    Verder kun je Broekmans en van Poppel bellen of die repertoir hebben,anders is daar nog Molenaar, Harmonia iswm Annie Bank.

    Succes, Han

  • wilbert@venray.net

    Bedankt voor de suggesties…

    Ik heb om te beginnen wat bij partitura.be besteld..

    Zal m'n zoektocht op internet nog maar eens voortzetten.

    Natuurlijk wil nog even reageren op het antwoord van Math:

    Bij ons zijn er in de laatste 2 jaren 15 nieuwe jonge leden begonnen. Ik ben d'r ook een van. Dit is blijkbaar voor onze regio zeker een uiterst hoge score… want wij zijn recent als verjongingscommise uitgenodigd geworden voor het korenoverleg van ons district.. en voor de volgende vergadering weer.. het speeld dus heel erg!

    Door de start van onze koorscholing 2 jaar geleden is het op gang gekomen. Nu zijn al diverse jonge leden actief in bv de pr-commissie, de verjongingscommissie (4 jonge leden), websitecommissie en is zelfs 1 van de nieuwe leden in het bestuur gekozen door de leden.

    Het zal nooit onze bedoeling zijn om weg te gaan bij dit koor. Wellicht ooit met een groepje een 2e koortje .. ok dat zou kunnen, maar dat is nu al het geval bij de oudere leden .. 2 apparte koortjes zijn er al!

    Het repertoire wat in het grote koor gezongen wordt is niet altijd even leuk om te horen door andere (jongenen), kwestie van smaak, maar het zingen ervan wordt ook door de jongeren als leuk ervaren.

    We willen ook niet het concert-repertoire aanpakken, maar meer suggesties doen om eventueel aan het bar-repertoire toe te voegen.. of laten zingen door de jongeren leden (niet alleen jonge leden, maar de laatst binnengekomen leden), de “benjamins”.

    Zelfs onze dirigent wil tijdens repetities met een kleiner koortje andere nummers gaan instuderen.. wellicht deze “benjamins” maar dit kunnen ook andere door de dirigent aangewezen personen zijn. Met als achterliggende gedachte het kunnen maken van een totaal vullend zangprogramma.. dus diverse nummers door het gehele koor, maar daarnaast ook optredens van deze groepjes…

    Mij staat dit erg aan. Meer afwisseling voor het publiek en de mogelijkheid om meer contact met het publiek te krijgen want een 100 man tellend koor is toch erg statisch, met een kleiner groepje kun toch wt meer spelen met het publiek .. meer entertainment erbij proberen te krijgen.

    en.. ja wij zingen al jaren (vooral dan barrepertoire) barberschop nummers… 1 heel goed voorbeeld hiervan is “i'm the Musicman” welke wij in september tijdens het concours in Zutphen (halve finale en hopelijk hele finale van nederland) ten gehore zullen brengen!

    Op dit moment zijn we weer druk bezig met de voorbereidingen voor de koorscholing van Oktober: waardebonnen, redactionele stukken, brieven etc om deze weer gevuld te krijgen. Het lijkt me dat dit dit jaar geen probleem zal gaan worden.. afgelopen zondag hebben we een concert gegeven waar we 50 waardebonnen bij ons hadden.. deze konden ze bij ons op komen halen.. we hebben er nog 4… wordt tijd om de 2e oplage te gaan drukken!

    groetjes

    Wilbert

    Om de jonge leden na de koorscholing in het koor te krijgen .. want de koorscholing is gratis en vrijblijvend.. en daarna te houden moeten we natuurlijk voor iedereen leuke muziek maken!

    We hebben al altijd een heel breed repertoire gehad, alleen populaire en engelstalige nummers niet al te veel.. veel jongeren spreekt net dat denk ik veel aan!

    Ik denk als ze eenmaal met een populair nummer binnengehaald kunnen worden zullen ze vanzelf ook de moeilijkere wat minder toegangkelijke nummers (russiche, tsjechiesche, kerkmuziek, oud-hollandse) ook leuk gaan vinden.. zeker om te zingen..

  • Liesbeth

    Wat ik zelf erg leuk vind is ‘The Rythm of life’ uit de musical Sweet Charity. Ik heb het horen zingen door een mannenkoor uit Den Haag (op hun CD staan trouwens nog meer leuke voorbeelden, geen idee hoe het koor heet, volgens mij iets als residentie mannenkoor ). Of het geschikt is voor een groot mannenkoor weet ik niet maar het klinkt in ieder geval erg leuk. Te koop bij Harmonia, of anders heb ik wel een exemplaar voor je (jullie). Maar gezien de BUMA/STEMRA toestanden, lijkt het me handiger als je een groot aantal exemplaren bij Harmonia aanschaft. Suc6 gewenst!

  • Wilbert

    ps… iemand Mister Sandman liggen..

    Want een van de subkoortjes heeft ons aangeboden om enkele repetities met ons te doen… ik heb me al wezenloos gezocht op internet naar dit nummers (ttbb, tbb of ttb.. maar bij voorkeur ttbb) …..en dat nummer lijkt me daarvoor uiterst geschikt !

  • Wilbert

    Ik weet dat we in Zutphen tijdens ons concours een haags koor als concurrent in de A-Klasse hebben.. leuk!

    Op dit moment zal ik nog geen grote partijen aanschaffen.. is ook niet aan mij.. dit gaat via onze bibliothecaris…voor dit moment zal het alleen voor ideeën, en als suggestie naar muziekcommissie, dirigent, subgroepje (benjamins) gebruikt worden. Indien we het daadwerkelijk gaan zingen zullen we moeten gaan betalen, of het moet geleend kunnen ergens… maar daar ga ik niet over….

    voor nu heb ik aan een versie meer dan genoeg.. zal het toch moeten beoordelen met een dirigent.. want ik weet wel wat ik zou willen zingen, maar dat ik nou goed muziekpartijen kan lezen.. nee .. nog niet!

    Ik hou me dan zeker aanbevolen voor alle suggesties via mail..

  • Della

    Beste Wilbert

    Het is heel goed mogelijk om vooral barbershop te zingen met jouw koor. Neem dit maar aan van iemand die al 25 jaar barbershop/close harmony zingt.

    In Engeland en Amerika zijn er koren van 150 man die dit zingen en ook nog perfect.Het zal wel enige studie vergen. Je kunt je wenden tot de DABS (www.dabs.nl). Dit is de Dutch Association of Barbershop Singers. Zij hebben plenty muziek in alle genres en moeilijkheidsgraden.

    Succes

  • Jetse Bremer

    Kijk maar 's op mijn website. www.jetsebremer.nl daar staan nog wel wat arrangementen voor mannengroepen, met of zonder piano.